.

Βιταμίνες και χειμώνας: Πώς να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα!

Posted by   MyPharmacy Online Φαρμακείο
22.01.2016
1

Το κρύο και ειδικότερα το πολύ κρύο ταλαιπωρεί τον οργανισμό και το σώμα μας. Από την παιδική μας ηλικία μαθαίνουμε την σημασία των βιταμινών στην ζωή μας. Ως ενήλικες όμως φαίνεται να προτιμούμε τα πλούσια σε λιπαρά fast food και όχι τα φρούτα ή τα λαχανικά. Ειδικά κατά τη διάρκεια του χειμώνα, οι άνθρωποι χρειάζονται κάποιες βιταμίνες περισσότερο, έτσι ώστε το ανοσοποιητικό μας σύστημα να μπορεί να λειτουργήσει ομαλά.

Το ανοσοποιητικό σύστημα του ανθρώπου το χειμώνα δουλεύει υπερωρίες για να καταπολεμήσει βακτήρια και ιούς. Η απουσία ορισμένων βιταμινών μειώνει την αποτελεσματικότητα του ανοσοποιητικού συστήματος και έτσι αυξάνει τον κίνδυνο να αρρωστήσετε. Είναι καλό κατά την διάρκεια του χειμώνα να καταναλώνουμε πάνω από 5 φορές την ημέρα φρούτα ή λαχανικά. Οι βιταμίνες είναι θρεπτικά συστατικά που παρέχονται μέσω της διατροφής επειδή ο οργανισμός μας δε μπορεί να τις δημιουργήσει. Η έλλειψη ορισμένων βιταμινών στο σώμα οδηγεί εκτός από την ευαισθησία σε νόσους και λοιμώξεις και σε μείωση της απόδοσης του μεταβολισμού. Υπάρχουν συνολικά 16 βιταμίνες και από αυτές οι τέσσερις είναι αυτές που βοηθούν ιδιαίτερα το ανοσοποιητικό σύστημα. Αυτές οι βιταμίνες είναι οι C, Α, Β και Ε.

  • Η βιταμίνη Α εμποδίζει την είσοδο των παθογόνων μικροβίων και ιών στον οργανισμό μας. Μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α έχουν τα βερίκοκα και τα πεπόνια.
  • Ο οργανισμός μας χρειάζεται επίσης την βιταμίνη Β6 εκτός από την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και για την ενίσχυση των νεύρων, καθώς και για τον καλύτερο μεταβολισμό του λίπους και των υδατανθράκων. Η βιταμίνη Β6 βρίσκεται σε αφθονία μέσα σε καρύδια, σόγια και μπανάνες.
  • Η βιταμίνη C είναι μια πολύ αποτελεσματική βοήθεια για να αποκρούσει τα κρυολογήματα του χειμώνα. Διεγείρει την παραγωγή αντισωμάτων και ιντερφερόνης, τα οποία είναι σημαντικά για το ανοσοποιητικό σύστημα. Η βιταμίνη C βρίσκεται πλούσια στα εσπεριδοειδή, στο λάχανο και στον μαϊντανό.
  • Η βιταμίνη Ε παρέχει ένα προστατευτικό στρώμα για το δέρμα και τα μαλλιά. Η βιταμίνη Ε βρίσκεται σε μεγάλη περιεκτικότητα σε ξηρούς καρπούς.

Κρυολογήματα, πονοκέφαλοι, κόπωση ή μακράς διάρκειας αίσθημα αδυναμίας ή λήθαργος είναι τα πιο συχνά σημάδια ενός εξασθενημένου ανοσοποιητικού συστήματος. Ειδικά κατά τη διάρκεια του χειμώνα, το ανοσοποιητικό σύστημα λειτουργεί σε φουλ ρυθμούς και μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή με φρούτα και λαχανικά θα του παρέχει τις απαιτούμενες δυνάμεις για να τα βγάλει πέρα. Τέλος να σας δώσω μια χρηστική συμβουλή: Τα φρούτα σας και τα λαχανικά σας δεν πρέπει να αποθηκεύονται για μεγάλο χρονικό διάστημα γιατί έτσι χάνουν τις βιταμίνες που περιέχουν. Αγοράζετε μικρές ποσότητες και καταναλώστε σύντομα για να πάρετε τις απαιτούμενες βιταμίνες.

-Το Κλειδί της Σκέψης.

Σχόλια

Αντισηπτικά το Δυνατό Όπλο κατά των Μικροβίων
Τα αντισηπτικά είναι ένα προϊόν που ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες κάνει θραύση.
Οι περισσότερες μαμάδες το έχουν πάντα στην τσάντα τους και αποτελεί ένα αποτελεσματικό μέσο θωράκισης του οργανισμού μας για τα κρυολογήματα.
Ας δούμε τι πρέπει να γνωρίζουμε.

Καταρχάς, είναι λάθος να θεωρούμε ότι ένα αντισηπτικό είναι το ίδιο με ένα απολυμαντικό.
Πρόκειται για δύο διαφορετικούς τύπους προϊόντων.
Παρ’ όλο που και τα δύο απομακρύνουν ή «σκοτώνουν» τα μικρόβια και αδρανοποιούν τους ιούς, τα μεν αντισηπτικά εφαρμόζονται πάνω σε ζώντες ιστούς, ενώ τα απολυμαντικά πάνω σε αδρανείς επιφάνειες.
Τα αντισηπτικά δεν σκοτώνουν πλήρως τα μικρόβια, αλλά μειώνουν πρόσκαιρα τον αριθμό τους πάνω στο δέρμα και στους βλεννογόνους, γι’ αυτό και απαιτείται τακτική επανάληψη της χρήσης τους.
Ορισμένα δρουν σαν βακτηριοστατικά και απλά εμποδίζουν την ανάπτυξη των μικροοργανισμών, ενώ άλλα τους σκοτώνουν (βακτηριοκτόνα, μυκητοκτόνα, σπερματοκτόνα, ιοκτόνα).
Το Ιδανικό Αντισηπτικό Πρέπει:
• Να έχει ευρύ φάσμα δράσης (βακτήρια, μυκοβακτήρια, σπόροι, μύκητες, ιοί)
• Να έχει βακτηριοκτόνο κυρίως δράση και όχι βακτηριοστατική

• Να μην «τσούζει» κατά την εφαρμογή
• Να είναι καλά ανεκτό από το δέρμα και τους βλεννογόνους, να μην είναι καυστικό, να μην προκαλεί δερματίτιδες και αλλεργίες και να μην είναι φωτοτοξικό
• Να είναι άχρωμο και άοσμο
• Να έχει ταχεία δράση από την πρώτη εφαρμογή
• Να έχει παρατεταμένη δράση
• Να μην χρειάζεται ξέβγαλμα
• Να είναι διαλυτό στο νερό και στους οργανικούς διαλύτες
• Να έχει εύχρηστη συσκευασία
• Να έχει μεγάλη διάρκεια συντήρησης
• Να μη περιέχει εύφλεκτα αέρια
Ο Κανόνας των «Τεσσάρων Βημάτων»
Για να αυξήσουμε την αποτελεσματικότητα του αντισηπτικού θα πρέπει να ακολουθήσουμε τον κανόνα των «τεσσάρων βημάτων»:
1. Πλύσιμο της πληγής με ένα απαλό σαπούνι ή ένα αφρίζον αντισηπτικό για το δέρμα
2. Ξέβγαλμα με νερό
3. Σκούπισμα ταμπονάροντας με μια αποστειρωμένη γάζα
4. Εφαρμογή του αντισηπτικού
Μερικές Ακόμα Συμβουλές
• Μην αδειάζετε ένα αντισηπτικό από τη συσκευασία του σε άλλη συσκευασία.
• Ελέγξτε την ημερομηνία λήξης του προϊόντος.
• Όταν ανοίξτε τη συσκευασία ενός αντισηπτικού, το προϊόν θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί εντός 30 ημερών το αργότερο.
• Πριν φροντίσετε μια πληγή, πλύνετε τα χέρια σας με σαπούνι και νερό και στεγνώστε τα με ένα καθαρό χαρτομάντιλο.
• Μην χρησιμοποιείτε πολλά αντισηπτικά μαζί.
• Εάν η πληγή είναι επιφανειακή, οξεία και αιμορραγεί, εάν τα σημάδια της φλεγμονής είναι εμφανή, ή εάν ο ασθενής είναι σε κακή γενική κατάσταση, συνιστάται η χρήση ενός αντισηπτικού μετά από πλύσιμο και καθαρισμό της πληγής.

• Σε χρόνιες πληγές, η χρήση αντισηπτικού πρέπει να γίνεται μόνο γύρω από την πληγή για να περιορίσει τα βακτηρίδια που την περιβάλλουν και όχι άμεσα επάνω της.
Πάνω στη χρόνια πληγή, χρησιμοποιούμε φυσιολογικό ορό ή αποστειρωμένο νερό.
• Μην χρησιμοποιείτε ένα προϊόν που δεν ενδείκνυται για εφαρμογή στους βλεννογόνους για γυναικολογικά προβλήματα.
• Αποφύγετε τη χρήση χρωστικών αντισηπτικών πάνω σε μια πληγή ή ενός ερεθιστικού προϊόντος επάνω σε ένα έγκαυμα.
• Τα αλκοολικά διαλύματα χρησιμοποιούνται μόνο σε κλειστά φλεγμονώδη στοιχεία (σπυράκια, επιχείλιος έρπητας).
• Για τα παιδιά, να προτιμάτε τα υδατικά από τα αλκοολικά διαλύματα.
• Οι συσκευασίες σε σπρέι ή σε μονοδόσεις (εμποτισμένα μαντιλάκια) είναι πιο πρακτικές εάν μετακινείστε.
• Αποφύγετε τα αντισηπτικά που χρειάζονται ξέβγαλμα με νερό, όταν βρίσκεστε σε εξωτερικούς χώρους, που είναι πιο δύσκολο να βρείτε νερό.
-Πηγή: www.y-o.gr
Νέα δημοσίευση
MyPharmacy