.

Μύθος ή αλήθεια; Όλα όσα ρωτάτε για τις πολυβιταμίνες!

Posted by   MyPharmacy Online Φαρμακείο
05.11.2016
0

Όπως και για τα περισσότερα προϊόντα, έτσι και για τις πολυβιταμίνες, υπάρχει, μια σειρά από ισχυρισμούς που πολλές φορές είτε είναι εντελώς λανθασμένοι είτε υπεραπλουστευμένοι… Ώρα για αποκατάσταση της αλήθειας λοιπόν!

5 ΜΥΘΟΙ:

Οι πολυβιταμίνες ανοίγουν την όρεξη…
Οι πολυβιταμίνες δεν ανοίγουν την όρεξη και δεν θα σας κάνουν να φάτε παραπάνω. Αυτό που ισχύει είναι ότι η έλλειψη συγκεκριμένων βιταμινών μπορεί να έχει προκαλέσει απώλεια της όρεξης. Η αποκατάσταση αυτής της όρεξης, ωστόσο, είναι ζήτημα υγείας.

Πρέπει να αλλάζω συχνά την πολυβιταμίνη μου για να μη συνηθίσει το σώμα…
Ακόμη κι αν αλλάξετε σκεύασμα πολυβιταμινών, το σώμα σας πολύ απλά δεν θα το αντιληφθεί! Κι αυτό, διότι, αυτό που καλείται να κάνει ο οργανισμός, είναι να απορροφήσει τα ίδια ακριβώς μόρια, τις βιταμίνες και τα μέταλλα!

Οι βιταμίνες από τα συμπληρώματα απορροφώνται λιγότερο σε σχέση με τα τρόφιμα.
Μμμμ εδώ η απάντηση είναι λιγουλάκι πολύπλοκη καθώς ισχύει η θεωρία της σχετικότητας. Θα προσπαθήσω να το εξηγήσω όσο πιο απλά μπορώ. Θεωρητικά, η απορρόφηση από τα τρόφιμα είναι πιο ευνοημένη από ένα παρασκευασμένο χάπι λόγω ύπαρξης του κατάλληλου φυσικού περιβάλλοντος για την απορρόφησή του. Στην ίδια φύση όμως έχουν αναγνωριστεί και πληθώρα συστατικών που εμποδίζουν την απορρόφηση διαφορετικών βιταμινών και μετάλλων. Ενδεικτικά, τα φυτικά οξέα στα φρούτα και τα λαχανικά εμποδίζουν την απορρόφηση κάποιων μικροθρεπτικών συστατικών, παρόλο που είναι μια κατηγορία τροφίμων που χαρακτηρίζεται για τον πλούτο της σε βιταμίνες και μέταλλα. Από την άλλη, η συγκέντρωση ενός συμπληρώματος σε βιταμίνες και μέταλλα είναι πολύ μεγαλύτερη από ένα φρούτο ή λαχανικό. Τελικά, στην αναμέτρηση αυτή, νικητής μπορεί να είναι διαφορετικός κάθε φορά ανάλογα με το συστατικό που μας ενδιαφέρει και από ποια σκοπιά το εξετάζουμε. Για την καλύτερη απορρόφηση των συστατικών ενός πολυβιταμινούχου συμπληρώματος, συνήθως προτείνεται η λήψη του το πρωί μετά το πρωινό γεύμα και ιδανικά με κάποια χρονική απόσταση από ροφήματα τύπου καφέ ή τσάι.

Τα πολυβιταμινούχα συμπληρώματα δεν περιέχουν μέταλλα και ιχνοστοιχεία.
Ένας ακόμα συνηθισμένος μύθος! Τα συμπληρώματα πολυβιταμινών εκτός από τις βιταμίνες, περιέχουν και ποσότητες ανόργανων στοιχείων, δηλαδή μετάλλων και ιχνοστοιχείων.

Τα πολυβιταμινούχα συμπληρώματα μπορούν να βλάψουν το συκώτι.
Καμία βιταμίνη και κανένα ιχνοστοιχείο δεν μπορεί να προκαλέσει βλάβη στο συκώτι, αν ληφθεί στις συνιστώμενες ποσότητες. Πριν αγοράσετε την πολυβιταμίνη σας σιγουρευτείτε πως το σκεύασμα είναι γνωστοποιημένο στον ΕΟΦ, ώστε να αποκλείσετε την πιθανότητα παρουσίας άλλων συστατικών αμφιβόλου προελεύσεως στη σύνθεση, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν προβλήματα.

2 ΑΛΗΘΕΙΕΣ

Οι πολυβιταμίνες μπορούν να με βοηθήσουν με συμπτώματα κόπωσης και ατονίας που αισθάνομαι τελευταία.
Ας πούμε και μια αλήθεια επιτέλους…
Tα συμπτώματα ατονίας και κόπωσης που μπορεί να αισθάνεστε, είναι όντως πιθανό να οφείλονται σε διατροφικές ελλείψεις βιταμινών και μετάλλων, ιδίως αν η διατροφή σας δεν είναι αυτή που πρέπει. Δεν πρέπει να ξεχνάμε από την άλλη πλευρά, πως οι πολυβιταμίνες δεν είναι πανάκεια! Αν τα συμπτώματα επιμένουν, θα πρέπει να επισκεφτείτε τον ιατρό σας!

Πρέπει να προσέχω την διατροφή μου ακόμη κι αν παίρνω την πολυβιταμίνη μου.
Αλήθεια νούμερο 2!
Παρόλο που η πολυβιταμίνη σας θα σας βοηθήσει να λάβετε τις συνιστώμενες ποσότητες βιταμινών και μετάλλων, η ποιότητα της διατροφής σας εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο για την υγεία σας. Η σωστή διατροφή θα σας θωρακίσει έναντι πληθώρας νοσημάτων, θα σας βοηθήσει να ελέγξετε το βάρος σας και γενικότερα θα σας προσφέρει καλύτερη υγεία, επομένως σε καμία περίπτωση μην την υποτιμάτε!

Σχόλια

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Νέα δημοσίευση
MyPharmacy